Welcome!

Wireless Authors: Esmeralda Swartz, Theo Nissim, Kevin Benedict, Carmen Gonzalez, Liz McMillan

News Feed Item

Première mondiale : I-NEW présente l'innovant « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte », le système de télécommunication le plus petit au monde, au Mobile World Congress 2013 à Barcelone

-- Une technologie révolutionnaire va être célébrée en avant première au Mobile World Congress qui a lieu du 25 au 28 février 2013 à Barcelone, en Espagne (Hall 5, Stand 5H36).

-- Une révolution dans la technologie de la télécommunication mobile : banques, assureurs, entreprises de médias et chaînes de magasins de vente au détail, la technologie tournée vers l'avenir I-NEW permet aux entreprises de démarrer un réseau mobile virtuel très rentable avec seulement 10 000 clients.

MATTERSBURG, Autriche et BARCELONE, Espagne, 25 février 2013 /PRNewswire/ -- I-NEW de Mattersburg, Autriche, un des leaders du marché mondial de la technologie du réseau virtuel, va célébrer une première mondiale lors du Mobile World Congress tenu à Barcelone du 25 au 28 février 2013 (Stand I-NEW, Hall 5, stand numéro 5H36). Grâce à son révolutionnaire « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte », I-NEW présente le système de télécommunication le plus petit au monde lors du salon de technologie mobile de renommée mondiale. Alors que d'autres fournisseurs ont besoin de salles de serveur immenses remplies d'une technologie complexe, I-NEW compile l'intégralité de la technologie exigée pour un opérateur de réseaux mobiles virtuels (MVNO, Mobile Virtual Network Operator) dans un système qui tient dans un seul rack. « Cela ne s'était jamais vu », a déclaré le PDG de I-NEW, Peter Nussbaumer, décrivant le grand bond technologique que cela représente. « En plus des services de téléphone notre Mini-boîte contient tous les composants importants du système : la facturation, la messagerie, le marketing mobile, le self-care (gestion autonome du client) et les transactions mobiles, et tout ceci dans l'espace le plus petit possible. »

Système tout en un révolutionnaire : les entreprises avec seulement 10 000 clients peuvent désormais opérer un réseau virtuel mobile très rentable.

Cette technologie révolutionnaire sera présentée pour la première fois au stand de I-NEW à Barcelone (Hall 5, Stand 5H36). « Ce produit laisse place à un modèle d'entreprise complètement nouveau, » explique un membre désigné du conseil et actionnaire de I-NEW, Boris Nemsic, ex-PDG de Telekom Austria, alors qu'il décrit l'avantage concurrentiel de ce système. « Nous ouvrons de nouvelles frontières : les banques, magasins discounts, fournisseurs d'énergie, assureurs, marques de mode, entreprises de média, clubs de sport ou fabricants de voiture disposant de groupes-cible importants ou de nombreux clients peuvent désormais offrir leurs propres services mobiles. À l'aide de notre technologie révolutionnaire, il est possible d'opérer un petit réseau virtuel mobile très rentable. C'est quelque chose qui, auparavant, en raison de l'absence d'une technologie économique, viable et de mise en place rapide, était impossible. » I-NEW s'est spécialisée dans la technologie des opérateurs de réseaux mobiles virtuels qui n'ont pas leurs propres réseaux mobiles mais qui disposent de l'infrastructure nécessaire d'autres fournisseurs.

Opérateur occasionnel de réseaux mobiles virtuels : des évènements à grande échelle tels que les Jeux Olympiques ou les Championnats du monde sont considérés comme de nouveaux dossiers d'analyse.

Désormais, I-NEW va plus loin : pour les Jeux Olympiques, les Championnats du monde et d'autres évènements importants, il est possible de créer des réseaux mobiles adaptés. Nous appelons ce système l' « Opérateur occasionnel de réseaux mobiles virtuels (MVNO on Occasion) », a indiqué M. Nemsic. « Un appel à Pékin entre deux européens ne va plus coûter 4,30 EUR par minute mais 5 centimes. »

« Ce qui manquait jusqu'à maintenant c'était la diversité des marques et les niches », voici comment le PDG de I-NEW, Peter Nussbaumer, décrit la situation. « Nous avons été capables de réduire les coûts d'investissements pour la totalité de l'infrastructure de l'Opérateur de réseaux mobiles virtuels de 50 %, et encore plus avec la réduction de coûts de la Mini-boîte. Grâce à notre technologie innovante, les couts d'exploitation des fournisseurs en télécommunication peuvent être maintenus à un niveau très faible, et l'empreinte écologique, grâce à la faible consommation d'énergie, est bien plus petite que pour des systèmes comparables. Alors que l'industrie des télécommunications fait face à de gros problèmes, c'est un argument de poids. Désormais les entreprises de seulement 10 000 clients peuvent être très rentables, alors que les mêmes systèmes peuvent aussi servir des millions de clients. Cela peut être atteint dans un délai record de seulement quelques mois. »

Les gros opérateurs de réseau virtuel mobile dépendent de la technologie I-NEW dans le monde entier : de Virgin Mobile en Amérique latine, à Mosaic Telecom aux États-Unis, en passant par Skinny en Nouvelle-Zélande.

VIRGIN Mobile Amérique latine au Chili et plus récemment en Colombie dépend de la technologie I-NEW. « L'offre de services centralisés de I-NEW a interpellé VIRGIN Mobile, » a signalé Jim Glass, directeur technique de VIRGIN Amérique latine. « La plateforme I-NEW est évolutive et offre la capacité d'entrer sur de nouveaux marchés plus rapidement que nos concurrents. » La technologie et le développeur de logiciel innovant autrichien, dont les bureaux se trouvent en Colombie, au Chili, en Hongrie et dont un centre d'exploitation se situe en Nouvelle-Zélande, est en passe de devenir l'une des entreprises les plus performantes et les plus prisées dans ce secteur en pleine expansion. Vodafone Allemagne, Egypt Telecom, Serbian Telenor, Saudi Telecom, Z-Mobile Kosovo, Mosaic Telecom USA, Lemontel Cyprus, Leo Namibia, et Skinny Telecom Nouvelle-Zélande dépendent déjà de la technologie I-New et offrent à leurs clients des services et des applications sur mesure.

ENTEL au Chili sélectionne I-NEW en tant que Facilitateur de réseaux mobiles virtuels (MVNE, Mobile Virtual Network Enabler) pour servir Falabella, une marque de magasin au détail régionale importante.

ENTEL, leader du marché chilien dans l'industrie de la télécommunication a récemment sélectionné I-New comme partenaire Facilitateur de réseaux mobiles virtuels. « La stratégie d'ENTEL est d'opérer nos entreprises de commerce de gros dans un environnement technologique complètement indépendant de nos opérations au détail. L'architecture totalement intégrée de I-NEW et la richesse fonctionnelle apportée par leur solution sont devenues les meilleures options pour mettre en œuvre notre stratégie d'entreprise, » a annoncé Rafael Fuste, directeur commercial Opérateur de réseaux mobiles virtuels d'ENTEL. « Nous déployons actuellement l'infrastructure de notre Facilitateur de réseaux mobiles virtuels pour servir ENTEL et nous appuierons les opérations des clients Opérateurs de réseaux mobiles virtuels de ENTEL au Chili et dans toute la région, » a ajouté Joaquin Molina, directeur général Amérique latine.

Falabella, principal groupe de vente au détail dont les opérations s'effectuent au Chili, en Argentine, en Colombie et au Pérou, sera le premier Opérateur de réseaux mobiles virtuels à lancer ses services sur le Facilitateur de réseaux mobiles virtuels d'ENTEL. Jose Miguel Torres, directeur général de Falabella Movil a commenté : « nous apporterons de la valeur ajoutée à nos clients clients grâce à l'offre de services mobiles différenciée et intelligente. La choix de I-NEW comme partenaire technologique expérimenté et extrêmement flexible est fondamental dans notre réussite. »

Mini-boîte en tant que serveur d'application : des possibilités illimités pour la technologie tournée vers l'avenir d'I-New.

Les experts du secteur sont convaincus : un marché de milliards de dollars est en train de se développer très rapidement. Le développement technologique innovant d'I-NEW comme le système « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte » peut être employé de très nombreuses façons, comme par exemple sous forme de serveur d'application. Thomas Polak, actionnaire principal d'I-New et directeur du conseil de surveillance, commente cette stratégie : « Cela peut inclure le SaaS (Software as a service – logiciel en tant que service) et le concept machine to machine, M2M, qui seront deux sujets importants de l'avenir. Premièrement, nous nous sommes clairement concentrés sur l'Amérique latine, où nous construisons ensemble des plateformes avec nos clients comme VIRGIN. Dans deux pays, le Chili et la Colombie, nous avons établi des succursales et nous sommes devenus, après à peine un an, le leader du marché en Amérique latine. De plus, nous élargissons nos opérations européennes, où la demande est en augmentation. Nous recevons actuellement au moins deux demandes par jour du monde entier. Notre direction a prouvé que ses innovations technologiques de premier plan peuvent être un moteur de croissance au niveau mondial. Ce modèle d'entreprise est très intéressant car I-NEW peut, avec la croissance respective des abonnés de ses clients, générer un flux de trésorerie élevé. »

More Stories By PR Newswire

Copyright © 2007 PR Newswire. All rights reserved. Republication or redistribution of PRNewswire content is expressly prohibited without the prior written consent of PRNewswire. PRNewswire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
The Industrial Internet revolution is now underway, enabled by connected machines and billions of devices that communicate and collaborate. The massive amounts of Big Data requiring real-time analysis is flooding legacy IT systems and giving way to cloud environments that can handle the unpredictable workloads. Yet many barriers remain until we can fully realize the opportunities and benefits from the convergence of machines and devices with Big Data and the cloud, including interoperability, data security and privacy.
Technology is enabling a new approach to collecting and using data. This approach, commonly referred to as the "Internet of Things" (IoT), enables businesses to use real-time data from all sorts of things including machines, devices and sensors to make better decisions, improve customer service, and lower the risk in the creation of new revenue opportunities. In his General Session at Internet of @ThingsExpo, Dave Wagstaff, Vice President and Chief Architect at BSQUARE Corporation, discuss the real benefits to focus on, how to understand the requirements of a successful solution, the flow of ...
Cloud Expo 2014 TV commercials will feature @ThingsExpo, which was launched in June, 2014 at New York City's Javits Center as the largest 'Internet of Things' event in the world.
"People are a lot more knowledgeable about APIs now. There are two types of people who work with APIs - IT people who want to use APIs for something internal and the product managers who want to do something outside APIs for people to connect to them," explained Roberto Medrano, Executive Vice President at SOA Software, in this SYS-CON.tv interview at Cloud Expo, held Nov 4–6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
Performance is the intersection of power, agility, control, and choice. If you value performance, and more specifically consistent performance, you need to look beyond simple virtualized compute. Many factors need to be considered to create a truly performant environment. In his General Session at 15th Cloud Expo, Harold Hannon, Sr. Software Architect at SoftLayer, discussed how to take advantage of a multitude of compute options and platform features to make cloud the cornerstone of your online presence.
In this Women in Technology Power Panel at 15th Cloud Expo, moderated by Anne Plese, Senior Consultant, Cloud Product Marketing at Verizon Enterprise, Esmeralda Swartz, CMO at MetraTech; Evelyn de Souza, Data Privacy and Compliance Strategy Leader at Cisco Systems; Seema Jethani, Director of Product Management at Basho Technologies; Victoria Livschitz, CEO of Qubell Inc.; Anne Hungate, Senior Director of Software Quality at DIRECTV, discussed what path they took to find their spot within the technology industry and how do they see opportunities for other women in their area of expertise.
Wearable devices have come of age. The primary applications of wearables so far have been "the Quantified Self" or the tracking of one's fitness and health status. We propose the evolution of wearables into social and emotional communication devices. Our BE(tm) sensor uses light to visualize the skin conductance response. Our sensors are very inexpensive and can be massively distributed to audiences or groups of any size, in order to gauge reactions to performances, video, or any kind of presentation. In her session at @ThingsExpo, Jocelyn Scheirer, CEO & Founder of Bionolux, will discuss ho...
DevOps Summit 2015 New York, co-located with the 16th International Cloud Expo - to be held June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY - announces that it is now accepting Keynote Proposals. The widespread success of cloud computing is driving the DevOps revolution in enterprise IT. Now as never before, development teams must communicate and collaborate in a dynamic, 24/7/365 environment. There is no time to wait for long development cycles that produce software that is obsolete at launch. DevOps may be disruptive, but it is essential.
Almost everyone sees the potential of Internet of Things but how can businesses truly unlock that potential. The key will be in the ability to discover business insight in the midst of an ocean of Big Data generated from billions of embedded devices via Systems of Discover. Businesses will also need to ensure that they can sustain that insight by leveraging the cloud for global reach, scale and elasticity.
“With easy-to-use SDKs for Atmel’s platforms, IoT developers can now reap the benefits of realtime communication, and bypass the security pitfalls and configuration complexities that put IoT deployments at risk,” said Todd Greene, founder & CEO of PubNub. PubNub will team with Atmel at CES 2015 to launch full SDK support for Atmel’s MCU, MPU, and Wireless SoC platforms. Atmel developers now have access to PubNub’s secure Publish/Subscribe messaging with guaranteed ¼ second latencies across PubNub’s 14 global points-of-presence. PubNub delivers secure communication through firewalls, proxy ser...
We’re no longer looking to the future for the IoT wave. It’s no longer a distant dream but a reality that has arrived. It’s now time to make sure the industry is in alignment to meet the IoT growing pains – cooperate and collaborate as well as innovate. In his session at @ThingsExpo, Jim Hunter, Chief Scientist & Technology Evangelist at Greenwave Systems, will examine the key ingredients to IoT success and identify solutions to challenges the industry is facing. The deep industry expertise behind this presentation will provide attendees with a leading edge view of rapidly emerging IoT oppor...
The 3rd International Internet of @ThingsExpo, co-located with the 16th International Cloud Expo - to be held June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY - announces that its Call for Papers is now open. The Internet of Things (IoT) is the biggest idea since the creation of the Worldwide Web more than 20 years ago.
Connected devices and the Internet of Things are getting significant momentum in 2014. In his session at Internet of @ThingsExpo, Jim Hunter, Chief Scientist & Technology Evangelist at Greenwave Systems, examined three key elements that together will drive mass adoption of the IoT before the end of 2015. The first element is the recent advent of robust open source protocols (like AllJoyn and WebRTC) that facilitate M2M communication. The second is broad availability of flexible, cost-effective storage designed to handle the massive surge in back-end data in a world where timely analytics is e...
The Internet of Things will put IT to its ultimate test by creating infinite new opportunities to digitize products and services, generate and analyze new data to improve customer satisfaction, and discover new ways to gain a competitive advantage across nearly every industry. In order to help corporate business units to capitalize on the rapidly evolving IoT opportunities, IT must stand up to a new set of challenges. In his session at @ThingsExpo, Jeff Kaplan, Managing Director of THINKstrategies, will examine why IT must finally fulfill its role in support of its SBUs or face a new round of...
"There is a natural synchronization between the business models, the IoT is there to support ,” explained Brendan O'Brien, Co-founder and Chief Architect of Aria Systems, in this SYS-CON.tv interview at the 15th International Cloud Expo®, held Nov 4–6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
The BPM world is going through some evolution or changes where traditional business process management solutions really have nowhere to go in terms of development of the road map. In this demo at 15th Cloud Expo, Kyle Hansen, Director of Professional Services at AgilePoint, shows AgilePoint’s unique approach to dealing with this market circumstance by developing a rapid application composition or development framework.
The Internet of Things will greatly expand the opportunities for data collection and new business models driven off of that data. In her session at @ThingsExpo, Esmeralda Swartz, CMO of MetraTech, discussed how for this to be effective you not only need to have infrastructure and operational models capable of utilizing this new phenomenon, but increasingly service providers will need to convince a skeptical public to participate. Get ready to show them the money!

ARMONK, N.Y., Nov. 20, 2014 /PRNewswire/ --  IBM (NYSE: IBM) today announced that it is bringing a greater level of control, security and flexibility to cloud-based application development and delivery with a single-tenant version of Bluemix, IBM's platform-as-a-service. The new platform enables developers to build ap...

Building low-cost wearable devices can enhance the quality of our lives. In his session at Internet of @ThingsExpo, Sai Yamanoor, Embedded Software Engineer at Altschool, provided an example of putting together a small keychain within a $50 budget that educates the user about the air quality in their surroundings. He also provided examples such as building a wearable device that provides transit or recreational information. He then reviewed the resources available to build wearable devices at home including open source hardware, the raw materials required and the options available to power s...
The Internet of Things promises to transform businesses (and lives), but navigating the business and technical path to success can be difficult to understand. In his session at @ThingsExpo, Sean Lorenz, Technical Product Manager for Xively at LogMeIn, demonstrated how to approach creating broadly successful connected customer solutions using real world business transformation studies including New England BioLabs and more.