Welcome!

Mobile IoT Authors: Liz McMillan, Pat Romanski, Elizabeth White, Ed Featherston, Rostyslav Demush

News Feed Item

Première mondiale : I-NEW présente l'innovant « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte », le système de télécommunication le plus petit au monde, au Mobile World Congress 2013 à Barcelone

-- Une technologie révolutionnaire va être célébrée en avant première au Mobile World Congress qui a lieu du 25 au 28 février 2013 à Barcelone, en Espagne (Hall 5, Stand 5H36).

-- Une révolution dans la technologie de la télécommunication mobile : banques, assureurs, entreprises de médias et chaînes de magasins de vente au détail, la technologie tournée vers l'avenir I-NEW permet aux entreprises de démarrer un réseau mobile virtuel très rentable avec seulement 10 000 clients.

MATTERSBURG, Autriche et BARCELONE, Espagne, 25 février 2013 /PRNewswire/ -- I-NEW de Mattersburg, Autriche, un des leaders du marché mondial de la technologie du réseau virtuel, va célébrer une première mondiale lors du Mobile World Congress tenu à Barcelone du 25 au 28 février 2013 (Stand I-NEW, Hall 5, stand numéro 5H36). Grâce à son révolutionnaire « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte », I-NEW présente le système de télécommunication le plus petit au monde lors du salon de technologie mobile de renommée mondiale. Alors que d'autres fournisseurs ont besoin de salles de serveur immenses remplies d'une technologie complexe, I-NEW compile l'intégralité de la technologie exigée pour un opérateur de réseaux mobiles virtuels (MVNO, Mobile Virtual Network Operator) dans un système qui tient dans un seul rack. « Cela ne s'était jamais vu », a déclaré le PDG de I-NEW, Peter Nussbaumer, décrivant le grand bond technologique que cela représente. « En plus des services de téléphone notre Mini-boîte contient tous les composants importants du système : la facturation, la messagerie, le marketing mobile, le self-care (gestion autonome du client) et les transactions mobiles, et tout ceci dans l'espace le plus petit possible. »

Système tout en un révolutionnaire : les entreprises avec seulement 10 000 clients peuvent désormais opérer un réseau virtuel mobile très rentable.

Cette technologie révolutionnaire sera présentée pour la première fois au stand de I-NEW à Barcelone (Hall 5, Stand 5H36). « Ce produit laisse place à un modèle d'entreprise complètement nouveau, » explique un membre désigné du conseil et actionnaire de I-NEW, Boris Nemsic, ex-PDG de Telekom Austria, alors qu'il décrit l'avantage concurrentiel de ce système. « Nous ouvrons de nouvelles frontières : les banques, magasins discounts, fournisseurs d'énergie, assureurs, marques de mode, entreprises de média, clubs de sport ou fabricants de voiture disposant de groupes-cible importants ou de nombreux clients peuvent désormais offrir leurs propres services mobiles. À l'aide de notre technologie révolutionnaire, il est possible d'opérer un petit réseau virtuel mobile très rentable. C'est quelque chose qui, auparavant, en raison de l'absence d'une technologie économique, viable et de mise en place rapide, était impossible. » I-NEW s'est spécialisée dans la technologie des opérateurs de réseaux mobiles virtuels qui n'ont pas leurs propres réseaux mobiles mais qui disposent de l'infrastructure nécessaire d'autres fournisseurs.

Opérateur occasionnel de réseaux mobiles virtuels : des évènements à grande échelle tels que les Jeux Olympiques ou les Championnats du monde sont considérés comme de nouveaux dossiers d'analyse.

Désormais, I-NEW va plus loin : pour les Jeux Olympiques, les Championnats du monde et d'autres évènements importants, il est possible de créer des réseaux mobiles adaptés. Nous appelons ce système l' « Opérateur occasionnel de réseaux mobiles virtuels (MVNO on Occasion) », a indiqué M. Nemsic. « Un appel à Pékin entre deux européens ne va plus coûter 4,30 EUR par minute mais 5 centimes. »

« Ce qui manquait jusqu'à maintenant c'était la diversité des marques et les niches », voici comment le PDG de I-NEW, Peter Nussbaumer, décrit la situation. « Nous avons été capables de réduire les coûts d'investissements pour la totalité de l'infrastructure de l'Opérateur de réseaux mobiles virtuels de 50 %, et encore plus avec la réduction de coûts de la Mini-boîte. Grâce à notre technologie innovante, les couts d'exploitation des fournisseurs en télécommunication peuvent être maintenus à un niveau très faible, et l'empreinte écologique, grâce à la faible consommation d'énergie, est bien plus petite que pour des systèmes comparables. Alors que l'industrie des télécommunications fait face à de gros problèmes, c'est un argument de poids. Désormais les entreprises de seulement 10 000 clients peuvent être très rentables, alors que les mêmes systèmes peuvent aussi servir des millions de clients. Cela peut être atteint dans un délai record de seulement quelques mois. »

Les gros opérateurs de réseau virtuel mobile dépendent de la technologie I-NEW dans le monde entier : de Virgin Mobile en Amérique latine, à Mosaic Telecom aux États-Unis, en passant par Skinny en Nouvelle-Zélande.

VIRGIN Mobile Amérique latine au Chili et plus récemment en Colombie dépend de la technologie I-NEW. « L'offre de services centralisés de I-NEW a interpellé VIRGIN Mobile, » a signalé Jim Glass, directeur technique de VIRGIN Amérique latine. « La plateforme I-NEW est évolutive et offre la capacité d'entrer sur de nouveaux marchés plus rapidement que nos concurrents. » La technologie et le développeur de logiciel innovant autrichien, dont les bureaux se trouvent en Colombie, au Chili, en Hongrie et dont un centre d'exploitation se situe en Nouvelle-Zélande, est en passe de devenir l'une des entreprises les plus performantes et les plus prisées dans ce secteur en pleine expansion. Vodafone Allemagne, Egypt Telecom, Serbian Telenor, Saudi Telecom, Z-Mobile Kosovo, Mosaic Telecom USA, Lemontel Cyprus, Leo Namibia, et Skinny Telecom Nouvelle-Zélande dépendent déjà de la technologie I-New et offrent à leurs clients des services et des applications sur mesure.

ENTEL au Chili sélectionne I-NEW en tant que Facilitateur de réseaux mobiles virtuels (MVNE, Mobile Virtual Network Enabler) pour servir Falabella, une marque de magasin au détail régionale importante.

ENTEL, leader du marché chilien dans l'industrie de la télécommunication a récemment sélectionné I-New comme partenaire Facilitateur de réseaux mobiles virtuels. « La stratégie d'ENTEL est d'opérer nos entreprises de commerce de gros dans un environnement technologique complètement indépendant de nos opérations au détail. L'architecture totalement intégrée de I-NEW et la richesse fonctionnelle apportée par leur solution sont devenues les meilleures options pour mettre en œuvre notre stratégie d'entreprise, » a annoncé Rafael Fuste, directeur commercial Opérateur de réseaux mobiles virtuels d'ENTEL. « Nous déployons actuellement l'infrastructure de notre Facilitateur de réseaux mobiles virtuels pour servir ENTEL et nous appuierons les opérations des clients Opérateurs de réseaux mobiles virtuels de ENTEL au Chili et dans toute la région, » a ajouté Joaquin Molina, directeur général Amérique latine.

Falabella, principal groupe de vente au détail dont les opérations s'effectuent au Chili, en Argentine, en Colombie et au Pérou, sera le premier Opérateur de réseaux mobiles virtuels à lancer ses services sur le Facilitateur de réseaux mobiles virtuels d'ENTEL. Jose Miguel Torres, directeur général de Falabella Movil a commenté : « nous apporterons de la valeur ajoutée à nos clients clients grâce à l'offre de services mobiles différenciée et intelligente. La choix de I-NEW comme partenaire technologique expérimenté et extrêmement flexible est fondamental dans notre réussite. »

Mini-boîte en tant que serveur d'application : des possibilités illimités pour la technologie tournée vers l'avenir d'I-New.

Les experts du secteur sont convaincus : un marché de milliards de dollars est en train de se développer très rapidement. Le développement technologique innovant d'I-NEW comme le système « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte » peut être employé de très nombreuses façons, comme par exemple sous forme de serveur d'application. Thomas Polak, actionnaire principal d'I-New et directeur du conseil de surveillance, commente cette stratégie : « Cela peut inclure le SaaS (Software as a service – logiciel en tant que service) et le concept machine to machine, M2M, qui seront deux sujets importants de l'avenir. Premièrement, nous nous sommes clairement concentrés sur l'Amérique latine, où nous construisons ensemble des plateformes avec nos clients comme VIRGIN. Dans deux pays, le Chili et la Colombie, nous avons établi des succursales et nous sommes devenus, après à peine un an, le leader du marché en Amérique latine. De plus, nous élargissons nos opérations européennes, où la demande est en augmentation. Nous recevons actuellement au moins deux demandes par jour du monde entier. Notre direction a prouvé que ses innovations technologiques de premier plan peuvent être un moteur de croissance au niveau mondial. Ce modèle d'entreprise est très intéressant car I-NEW peut, avec la croissance respective des abonnés de ses clients, générer un flux de trésorerie élevé. »

More Stories By PR Newswire

Copyright © 2007 PR Newswire. All rights reserved. Republication or redistribution of PRNewswire content is expressly prohibited without the prior written consent of PRNewswire. PRNewswire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
It is of utmost importance for the future success of WebRTC to ensure that interoperability is operational between web browsers and any WebRTC-compliant client. To be guaranteed as operational and effective, interoperability must be tested extensively by establishing WebRTC data and media connections between different web browsers running on different devices and operating systems. In his session at WebRTC Summit at @ThingsExpo, Dr. Alex Gouaillard, CEO and Founder of CoSMo Software, presented ...
Most people haven’t heard the word, “gamification,” even though they probably, and perhaps unwittingly, participate in it every day. Gamification is “the process of adding games or game-like elements to something (as a task) so as to encourage participation.” Further, gamification is about bringing game mechanics – rules, constructs, processes, and methods – into the real world in an effort to engage people. In his session at @ThingsExpo, Robert Endo, owner and engagement manager of Intrepid D...
Recently, WebRTC has a lot of eyes from market. The use cases of WebRTC are expanding - video chat, online education, online health care etc. Not only for human-to-human communication, but also IoT use cases such as machine to human use cases can be seen recently. One of the typical use-case is remote camera monitoring. With WebRTC, people can have interoperability and flexibility for deploying monitoring service. However, the benefit of WebRTC for IoT is not only its convenience and interopera...
Michael Maximilien, better known as max or Dr. Max, is a computer scientist with IBM. At IBM Research Triangle Park, he was a principal engineer for the worldwide industry point-of-sale standard: JavaPOS. At IBM Research, some highlights include pioneering research on semantic Web services, mashups, and cloud computing, and platform-as-a-service. He joined the IBM Cloud Labs in 2014 and works closely with Pivotal Inc., to help make the Cloud Found the best PaaS.
Everything run by electricity will eventually be connected to the Internet. Get ahead of the Internet of Things revolution. In his session at @ThingsExpo, Akvelon expert and IoT industry leader Sergey Grebnov provided an educational dive into the world of managing your home, workplace and all the devices they contain with the power of machine-based AI and intelligent Bot services for a completely streamlined experience.
Cloud-enabled transformation has evolved from cost saving measure to business innovation strategy -- one that combines the cloud with cognitive capabilities to drive market disruption. Learn how you can achieve the insight and agility you need to gain a competitive advantage. Industry-acclaimed CTO and cloud expert, Shankar Kalyana presents. Only the most exceptional IBMers are appointed with the rare distinction of IBM Fellow, the highest technical honor in the company. Shankar has also receive...
Business professionals no longer wonder if they'll migrate to the cloud; it's now a matter of when. The cloud environment has proved to be a major force in transitioning to an agile business model that enables quick decisions and fast implementation that solidify customer relationships. And when the cloud is combined with the power of cognitive computing, it drives innovation and transformation that achieves astounding competitive advantage.
Personalization has long been the holy grail of marketing. Simply stated, communicate the most relevant offer to the right person and you will increase sales. To achieve this, you must understand the individual. Consequently, digital marketers developed many ways to gather and leverage customer information to deliver targeted experiences. In his session at @ThingsExpo, Lou Casal, Founder and Principal Consultant at Practicala, discussed how the Internet of Things (IoT) has accelerated our abilit...
In his session at Cloud Expo, Alan Winters, U.S. Head of Business Development at MobiDev, presented a success story of an entrepreneur who has both suffered through and benefited from offshore development across multiple businesses: The smart choice, or how to select the right offshore development partner Warning signs, or how to minimize chances of making the wrong choice Collaboration, or how to establish the most effective work processes Budget control, or how to maximize project result...
To get the most out of their data, successful companies are not focusing on queries and data lakes, they are actively integrating analytics into their operations with a data-first application development approach. Real-time adjustments to improve revenues, reduce costs, or mitigate risk rely on applications that minimize latency on a variety of data sources. In his session at @BigDataExpo, Jack Norris, Senior Vice President, Data and Applications at MapR Technologies, reviewed best practices to ...
Data is the fuel that drives the machine learning algorithmic engines and ultimately provides the business value. In his session at Cloud Expo, Ed Featherston, a director and senior enterprise architect at Collaborative Consulting, discussed the key considerations around quality, volume, timeliness, and pedigree that must be dealt with in order to properly fuel that engine.
In his keynote at 19th Cloud Expo, Sheng Liang, co-founder and CEO of Rancher Labs, discussed the technological advances and new business opportunities created by the rapid adoption of containers. With the success of Amazon Web Services (AWS) and various open source technologies used to build private clouds, cloud computing has become an essential component of IT strategy. However, users continue to face challenges in implementing clouds, as older technologies evolve and newer ones like Docker c...
"Akvelon is a software development company and we also provide consultancy services to folks who are looking to scale or accelerate their engineering roadmaps," explained Jeremiah Mothersell, Marketing Manager at Akvelon, in this SYS-CON.tv interview at 21st Cloud Expo, held Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
Two weeks ago (November 3-5), I attended the Cloud Expo Silicon Valley as a speaker, where I presented on the security and privacy due diligence requirements for cloud solutions. Cloud security is a topical issue for every CIO, CISO, and technology buyer. Decision-makers are always looking for insights on how to mitigate the security risks of implementing and using cloud solutions. Based on the presentation topics covered at the conference, as well as the general discussions heard between sessio...
To Really Work for Enterprises, MultiCloud Adoption Requires Far Better and Inclusive Cloud Monitoring and Cost Management … But How? Overwhelmingly, even as enterprises have adopted cloud computing and are expanding to multi-cloud computing, IT leaders remain concerned about how to monitor, manage and control costs across hybrid and multi-cloud deployments. It’s clear that traditional IT monitoring and management approaches, designed after all for on-premises data centers, are falling short in ...
Organizations planning enterprise data center consolidation and modernization projects are faced with a challenging, costly reality. Requirements to deploy modern, cloud-native applications simultaneously with traditional client/server applications are almost impossible to achieve with hardware-centric enterprise infrastructure. Compute and network infrastructure are fast moving down a software-defined path, but storage has been a laggard. Until now.
DXWorldEXPO LLC announced today that the upcoming DXWorldEXPO | CloudEXPO New York event will feature 10 companies from Poland to participate at the "Poland Digital Transformation Pavilion" on November 12-13, 2018.
Digital Transformation is much more than a buzzword. The radical shift to digital mechanisms for almost every process is evident across all industries and verticals. This is often especially true in financial services, where the legacy environment is many times unable to keep up with the rapidly shifting demands of the consumer. The constant pressure to provide complete, omnichannel delivery of customer-facing solutions to meet both regulatory and customer demands is putting enormous pressure on...
The best way to leverage your CloudEXPO | DXWorldEXPO presence as a sponsor and exhibitor is to plan your news announcements around our events. The press covering CloudEXPO | DXWorldEXPO will have access to these releases and will amplify your news announcements. More than two dozen Cloud companies either set deals at our shows or have announced their mergers and acquisitions at CloudEXPO. Product announcements during our show provide your company with the most reach through our targeted audienc...
In an era of historic innovation fueled by unprecedented access to data and technology, the low cost and risk of entering new markets has leveled the playing field for business. Today, any ambitious innovator can easily introduce a new application or product that can reinvent business models and transform the client experience. In their Day 2 Keynote at 19th Cloud Expo, Mercer Rowe, IBM Vice President of Strategic Alliances, and Raejeanne Skillern, Intel Vice President of Data Center Group and ...